O călătorie din inimă…


„Deschide uşor inima ta pentru mine, iar eu îţi voi dezvălui lumea.” – Cartea Zohar*

 O călătorie în afara egoismului din noi: Jerusalim-ul care se află în interiorul fiecărei persoane:

 Jerusalim-ul din Inimă!

Într-o lume care se ruinează din cauza egoismului, Kabbala** este o rază de lumină care ne conduce la Iubire, Unitate şi întelegerea faptului că noi toţi suntem o mică parte dintr-un întreg, înţelegerea faptului că „sufletul este o parte din Creator în om” (helek eloka mi maal) sau cu alte cuvinte, este calitatea dation (iubeşti pe aproapele tău) ce un om dobândeşte, deoarece aceasta este singura calitate a Creatorului („şi faceţi bine, bun”).  Când omul dobândeşte această calitate devine Isra-El, care înseamnă „îndreptată spre Creator” indiferent dacă sunt născuți evrei sau nu. 

Jerusalimul este privit în mod obişnuit ca un loc sfânt, şi motivul pentru acest lucru, nu are nicio legatură cu „locul” Jerusalim-ului.

…În acest loc sufletul meu, lumea mea interioară simte ca se regăseşte… Tu şi eu ca mulți oameni sperăm într-o lume mai bună, mai nobilă, iar Israelul slăveşte din totdeauna Pacea si Iubirea!   Mă simt atrasă de acest loc unde speranţele de reunire, izbăvire şi credinţă au ramas în viaţă, unde comuniunea oamenilor a fost întotdeauna directă cu Dumnezeu, întotdeauna directă în Unitate!
Credinţa în Dumnezeu trebuie să înceapă întotdeauna din inimă (pentru ca acolo se construieste nobleţea)!…

Israelul, este inima spirituala a Lumii – de aceea Israelul se află (ca pentru mulţi oameni) şi în inima mea!…

Kabbalistul Rav Michael Laitman, PhD, ne însoţeste într-un tur al Jerusalim-ului, nu ca oraş, ci prin Jerusalim-ul care se află în interiorul fiecarei persoane:

*Zoharul este o colecţie de comentarii despre Torah, scrise cu intenţia de a îndruma oamenii ce au atins deja un nivel spiritual superior, spre rădăcina (originea) sufletului lor.

 Zoharul este un ghid practic pentru acţiunile interioare pe care le poţi face, pentru a descoperi stări de percepţie si senzaţie din ce în ce mai adanci şi mai înalte.

 Să descoperi Zoharul înseamnă să-ţi descoperi lumea interioară şi infinitul potenţial.

descoperă  ceea ce ar trebui să ştii despre Zohar aici.

**Înţelepciunea Kabbalei ne învaţă o metodă practică pentru a ajunge la Lumea de Sus şi la sursa existenţei noastre. Prin înţelegerea scopului nostru adevărat în viaţă, reuşim să ajungem la perfecţiune, linişte sufletească, desfătare nelimitată şi capacitatea de a ne ridica deasupra limitărilor temporale şi spaţiale în timp ce încă trăim în lumea noastră.  –  Dr. Michael Laitman.

 

8 thoughts on “O călătorie din inimă…

  1. Buna dimineata Flory, am citit si ieri articolul tau pentru care te felicit caci e clar ca speri si tu intr-o lume mai buna ca multi oameni care sunt in asentimentul tau.

    Mai de mult din intamplare am citit si articolele cuiva care scria despre Kabbala . Pe wordpress, pe nume Gaboanta.
    Il cunosti cumva?
    Nu te-am intrebat niciodata Flory draga cand si cum ai invatat ebraica. Caci remarc ca esti absorbita pozitiv de multe din conceptele profunde a ceea ce a fost tinuta in taina din iudaism.

    La randul meu am invatat ebraica si-am ajuns sa o stapanesc binisor.
    Comentariul meu nu are ca scop sa imi arat cunostintele ci as dori sa imi adaug contributia , sa aduc ceva folositor si care este foarte important dar fara sa jignesc.

    Doresc sa stiu daca ai vrea sa adaug unele clarificari care prrecizeaza sensul unor concepte ce pot fi intelese gresit daca traducerea cuvantului nu este inteleasa corect. (este vorba de helek eloka mi maal si nu maala!)

    Kabbala este extraordinar de importanta nu pentru ca brusc face o transformare a lumii.
    Ci pentru ca cine intelege cateva concepte din ceea ce Kabbala te determina sa gandesti, tu ca om te transformi. Ca o ceapa careia ii desfaci foile care o acopera ca sa ajungi la miez ,asa si omul.
    Incepe sa arunce din minte si suflet o gramada de balast cu care societatea l-a umplut si conditionat si poate ajunge sa atinga spiritual originea ..

    Fiecare putem experimenta spiritualitatea numai prin prisma personala, prin experiente individuale pe care oricat le-ai povesti altcuiva daca nu le-a trait, nu stie cum e sa le simti.

    Kabbala nu te obliga, nu iti spune si nu te indeamna sa faci ceva sau pe dincolo. Ci sa te cunosti pe tine ca sa cunosti partea spirituala , si sa cunosti partea spirituala ca sa-ti cunosti sensul vietii tale.

    p.s daca o sa vrei sa clarific diferenta dintre maal si maala , am s-o fac.
    🙂 daca nu vrei astfel de adaosuri , nu e absolut nicio problema si oricum am sa citesc mai departe cu interes articolele.. 🙂

    • 🙂 Buna Loty!
      Mutumesc din suflet ca ma ajuti si bineinteles orice clarificare este binevenita! Oricine cred ca s-ar bucura de un ajutor! Cred ca iti amintesti faptul ca te-am rugat, printre altele, sa imi spui daca expresia ani mehabeket othem (va imbratisez) gasita intamplator pe un sit, este scrisa si tradusa corect, deoarece nu stapanesc deloc, deloc limba.
      La fel s-a intamplat si cu expresia din articol…,pe care am gasit-o tradusa si pe care acum am corectat-o (bine faceam daca te intrebam inainte de postare). M-am gandit ca e mica probabilitatea sa fie scrisa gresit, pentru ca traducerea venea din partea unei persoane avizate, zic eu (unei romance care traieste in Israel) si care de asemeni vorbea despre Kabbala intr-un post cu lectii introductive in aceasta stiinta. Probabil din graba a strecurat eroarea care schimba sensul cuvintelor traduse, iar eu am scris-o ca atare, in incercarea de a exprima originea si sensul expresiei.
      Este minunat sa stiu ca cineva este interesat sa isi adauge contributia in clarificarea unor aspecte atat de profunde, pentru intelegerea lor, asa ca nu are cum sa ma deranjeze acest lucru in vreun fel.
      De alt fel, de f.multe ori am remarcat ca multe din raspunsurile tale (la comentariile din postarile de pe blogul tau) arata faptul ca stapanesti foarte bine multe dintre aspectele esentiale ale vietii in general si de aceea, consider ca ar fi folositor ca pe langa articolele pe care le publici sa apara si o parte din acele raspunsuri/comentarii ale tale sub forma de postare/articol, pentru ca ele aduc informatii extrem de pretioase, ajutatoare in redescoperirea partii spirituale a celor interesati sa o faca. Ma gandesc ca multe din aceste adevaruri spuse acolo (chiar si sub forma de critica – ce evident este constructiva,) ar fi pacat sa stea „ascunse” in raspunsuri/comentarii. Putine persoane, muncesc, investesc sentimente, ganduri, energie, pentru a posta informatii – chiar si in comentarii – care sa ajute la dezvaluirea unor lucruri interesante si folositoare in intelegerea sensului celor explicate si nu numai.
      Asupra blogului tau m-am oprit in mod special, pentru ca ma simt atrasa, din ceea ce citesc acolo, de puterea de claritate care o are asupra esentialului şi nu numai!
      Desi, din punct de vedere fizic, nu am ajuns niciodata in Israel, ma opresc acolo, pentru ca sufletul simte ca se regaseste undeva… Asa cum spuneai, si tu si eu ca multi oameni sper intr-o lume mai buna, mai nobila, iar Israelul slaveste din totdeauna Pacea si Iubirea! Spuneam (intr-un alt post) ca personal ma simt atrasa de acest loc unde sperantele de reunire, izbavire si credinta au ramas in viata, unde comuniunea oamenilor a fost intotdeauna directa cu Dumnezeu, intotdeauna directa in Unitate!
      Credinta in Dumnezeu trebuie sa inceapa intotdeauna din inima (pentru ca acolo se construieste nobletea)!… Israelul, este inima spirituala a Lumii – de aceea Israelul se afla (ca pentru multi oameni) si in inima mea!
      🙂

      *Se intelege ca esti romanca si ai fost in Israel si-n multe alte locuri din lume, iar acum esti departe de Romania…insa voiam sa te intreb, din curiozitate, daca te-ai stabilit in Israel?

      *p.s. Nu cunosc si nu stiu cine e Gaboanta!!? Este un sit interesant?Ar trebui citit?

    • Loty, te rog mult sa citesti si adaugarea din text. Spune-mi, daca stii, expresia aceasta I Helek Eloka Maal are acelasi sens cu expresia folosita in postare?!
      multumesc anticipat!

  2. Flory draga filmuletul este superb.
    Si am sa ma folosesc de el ca sa iti explic sensul a ceea ce inseamna mi maal si nu mi maala.

    In ultimele doua minute ale filmuletului vezi un barbat care merge , e indreptat cu fata spre noi, are pe cap Kipa(tichiuta aceea mica si rotunda pe care o poarta evreii) si tine mana pe Kipa in timp ce merge.

    Evreii poarta Kipa nu ca insemn vezi doamne pentru un strai anume. Ci Kipa (la fel ca oricare din insemnele evreiesti) are sensul de a aminti omului ca nu este ‘CEL MAI’! ci ceva deasupra lui este ‘MAI DECAT EL’ !
    Cand omul atinge Kipa, gestul spune: ‘kipa mi-aduce aminte ca e ceva superior mie, deasupra mea! ‘

    O dimensiune superioara lui se afla deasupra lui.
    Asa se traduce si cuvantul mi maal. Adica ceva deasupra.
    Dar nu neaparat ‘sus’.

    Cuvantul mi maala, inseamna intr-adevar ‘de sus’. Numai ca nu intamplator s-a folosit cuvantul ‘mi maal’, tocmai pentru a nu-ti preciza un loc anume, ca doamne fereste sa iti imaginezi ca sus pe un nor sta o forta.
    Ci DEASUPRA !- de jur imprejur, daca vrei.
    (Pentru ca globul are nord, are si sud, are est si are si vest , depinde din ce punct de vedere privesti deasupra ❗
    Caci deasupra , devine deasupra si imprejur ❗
    Iar tot globul pamantesc la randul lui are ‘deasupra’ si desigur depinde din ce loc privesti, deasupra devine imprejur.
    Tot si toate sunt unitate!)

    De ce e important de inteles concepte?
    Pentru ca noi oamenii tindem sa materializam in imagini/ in imaginatie gandurile. Incercam sa le dam o forma in mintea noastra .

    Iar spiritualitatea- Dumnezeirea- este traire. Nu inchipuiri/ imaginatie!

    Iudaismul povesteste cu metode diferite despre ceva deasupra noastra -si imprejur . O face simplu , in legende si povestiri pentru omul care nu vrea sa isi bata capul ci sa primeasca de la altii o concluzie de-a gata. Asta-i Torah.

    Sau o face prin Kabbala, care nu te invata nimic in sine si totusi te invata totul. Caci te provoaca sa scoti din tine insuti experiente, trairi, intelegeri, comparatii, iti zgandara constiinta, iti trezeste intrebari si te provoaca sa cauti TU personal raspunsuri, nu fabricate de altii.

    Kabbala vine de la verbul le kabel care inseamna a primi.
    Sa cercetezi, sa afli CUM SA PRIMESTI in viata ta o alta dimensiune; pe aceea spirituala!
    Ca sa fim din ce in ce mai putin egoisti asta nu se face peste noapte si nici prin ceva exterior,prin fapte pe care facem pentru altii.

    Daca dai de pomana asta nu inseamna ca o sa faci o lume mai buna. Ca Grecia o sa primeasca ajutor in forma a miliarde de euro asta nu inseamna ca lumea o sa arate mai bine! Ori oamenii se schimba si devin responsabili . Prin fapte exterioare uneori agonia doar se prelungeste dar nu se repara.
    Doar daca omul se schimba in sine , realitatea se transforma. Totul (relatia omului cu omul, relatia omului cu mediul )devine altfel caci viata o ia pe un drum diferit.

    Numai prin TRANSFORMAREA personala a fiecarui om, ca prin cine este el/ea sa fie de folositor societatii, adica Le ASPIA ( a influenta) , abia atunci o sa influenteze tot mersul omenirii.

    Daca omul o sa inteleaga sa nu mai dea bacsis ca sa nu oblige pe cineva sa-l ia, daca omul o sa inteleaga ca nu e normal sa fie corupt ,deci platit ca sa functioneze dupa cheremul altcuiva care-l plateste/care-l subjuga dorintelor si-l joaca ca pe-o papusa pe sarma, daca omul o sa inteleaga sa aiba idealuri pentru progres si nu idealuri de fanfaronada clovnareasca cine are casa mai aratoasa si cine se afiseaza cu mai multi bani…
    Sper sa fie clara ideea..

    Nu ti se pare draga Flory absurd si ridicol cum omul lupta sa isi faca case super elegante ca sa stea intre pereti in timp ce e total indiferent si batjocoreste mediul?
    In loc sa lupte sa faca orase frumoase, strazi , parcuri, in care sa iasa oamenii sa intalneasca alti oameni.
    Ca asta-i tot cheful vietii , interactia cu altii , nu pereti,tablouri si averi .
    Doamne, ce satisfactie or avea unii in obiecte si depozite de obiecte ( pe care le-au mai si furat si mint ca sunt mosteniri ❓ ❗
    Nu e vorba ca sunt prosti. E vorba ca sunt foarte,foarte rai/negativi , pentru ca fac rau intregului mers al societatii. Caci altii zic ;pai ce? ala are, a facut si a dres, eu de ce nu!?

    Coruptia trebuie starpita prin aratarea cu degetul si revolta publica si legala fara nicio crutare. Fara frica!
    Oamenii astia ca merele stricate , anti-socialii astia la munca silnica cu ei! Sa construiasca infrastructura tarii.
    Sa plateasca faptul ca vor sa traga o tara in mocirla si rapa.

    p.s Gaboanta este un blogg-er si am dat de el din intamplare.
    De asemenea a scris cate ceva despre Kabbala.

    p.p.s Mi-am urmat sotul (roman) in Israel . 🙂

    p.p.s Traducerea filmuletului , a ceea ce vorbeste M.Laitman este facuta cu exactitate.
    Flory , asta este practica celor care respecta pe dascal.
    Nu i-ar suci vorba cu niciun pret! Ci doar o redau asa cum o aud.
    M-am uitat cine a editat continutul filmuletului ;este si numele lui Oren Levy. Acest om , micut de statura, deloc impresionant fizic ii pune niste intrebari lui M. Laitman in seminarele pe care le tin, de ‘lesini’ Flory.. 🙂
    Il zgandare si-l provoaca pe M. Laitman la un nivel extraordinar de inteligent. Formidabil om Oren Levy, n-am cuvinte sa iti spun despre profunzimea gandirii lui si in acelasi timp modestia si felul camaraderesc cum se comporta. Fascinante idei vehiculeaza. Uneori iti ia zile sa ajungi sa intelegi anumite idei.. 🙂
    Dar si cand intelegi, orizonturi intregi in perceptie ti se deschid.. 🙂

    Flory absolut da, sufletul, este o parte elokit (dumnezeiasca ) . Da, ceea ce ai scris in postare este corect. Si e simplu de inteles. Daca ne uitam la un om care e viu si unul care a murit doar de cateva minute.
    Amandoi arata la fel. Numai ca unul este ‘pus in functiune’ de forta vietii, de suflet, iar cel mort este afara din functiune. Ce lipseste? Sufletul! nu?

    • 🙂 Loty, ma asteptam sa clarifici atat de bine sensul ideilor!… Daca tot timpul lustruiesti “lentila” prin care privesti orizontul, totul imprejur, este normal sa vezi lucrurile limpezi. Multumesc de “imprumut” caci ma ajuta sa faca o cercetare corecta asupra interiorului meu pe care ma straduiesc sa il corectez!

Lasă un răspuns

