Ritual de frumusete


Cum pot arăta bine zi după zi?

Cu siguranță, cele mai multe fete vor fi interesate de răspunsul meu, de aceea am să dezvălui câteva dintre micile mele “secrete” care mă ajută să mă simt și să arăt bine zi de zi, să fiu așa cum sunt: fericită și zâmbitoare în fiecare moment! Condiția supremă: Să nu coincid zi după zi!

Și iatăcare sunt pentru mine pașii în ritualul de urmat pentru ca fiecare zi să-mi reușească:

1. TENUL

În fiecare dimineață folosesc un săpun facial (NU un săpun obişnuit!) care corespunde cu tenul și pielea mea. După care îmi răsfățat pielea, cu ce altceva dacă nu cu flori, de fapt cu o esență de apă de flori cu aromă discretă…O dată pe săptămână însă apelez și la “ajutorul meu perfect” în lupta împotriva semnelor de îmbătrânire a pielii: Zațul de cafea! Pentru un ten fin și luminos, aplic zațul pe pielea uscată și masez bine prin mișcări circulare, creând astfel efectul de gomaj. Prin această exfoliere, zațul reușește să îndepărteze celulele moarte, închide porii și lasă o piele curată și luminoasă ce poate „respira” în voie. La sfârșit pentru că tenul meu este uscat aplic și o cremă hidratantă care îmi vitalizează și catifelează pielea. (tratamentul cu zaț este recomand și pentru ten mixt).

2. PĂRUL

Pentru că am părul lung, ondulat și spiralat, prin urmare cu tendință de uscare, nu folosesc gel, în schimb neapărat după fiecare spălare aplic o cremă hidratantă care mi se potrivește.  O dată pe săptămână pentru ca părul meu vopsit să devină mătăsos, aplic tot zaț de cafea direct pe părul uscat, masez bine scalpul și îl acopăr cu un prosop. După numai 15 minute, clătesc doar cu apă caldă. Efectul este vizibil imediat. Părul nu numai că devine strălucitor, dar și culoarea se reîmprospătează! Tot pe post de balsam, de două-trei ori pe lună obișnuiesc să încălzesc puțin ulei de nucă de cocos cu care îmi masez ușor rădăcinile. Acționează în profunzime și stimulează circulația sângelui. Seara înainte de a merge la culcare îmi adun părul într-o panglică în jurul scalpului, ca atunci când mă trezesc el să nu fie deloc încurcat.

3. CORPUL

Pentru a reduce din efectele celulitei, care nu  așteaptă să fie și dorită de corpul cuiva, amestec o ceașcă cu zaț cald cu două lingurițe de ulei de măsline virgin și le aplic pe zonele afectate lăsând să acționeze aproximativ 30 de minute. Datorită efectului de gomaj, pielea din aceste zone se exfoliază foarte ușor.  Clătesc apoi cu apă călduță fără a utiliza și alte produse de duș. Deodorant  pentru corp folosesc în fiecare zi, chiar de două ori, mai ales acum când este vară.

4. DINȚII

Folosesc apă de gură după spălatul pe dinți. Îmi oferă prospețime şi mai presus de toate un miros bun. Nu este plăcut să vorbești cu cineva şi brusc să-ți absoarbă respirația urât mirositoare. Apropo de respirație…cel puțin o dată pe zi și mai ales seara la culcare, folosesc bicarbonat pe care îl amestec cu pasta de dinți. Are efect de albire a dinților și distruge bacteriile din cavitatea orală.

5. MACHIAJUL

Cu machiajul nu exagerez. Prefer întotdeauna unul discret, în nuanțe potrivite tenului și culorii ochilor și cât mai aproape de aspectul natural al pielii. La sfârșit aplic pe față o pulverizare fină cu apă termală pentru fixarea machiajului. Nu recomand nimănui să exagereze utilizând un machiaj greu, care arată ieftin! Când ajung acasă îl scot neapărat, dacă nu aș face asta – aș avea o pielea grasă și încărcată. Pentru curățarea machiajului pentru ochi folosesc apă de albăstrele. Este foarte indicată și pentru cele care poartă lentile de contact. În plus, nu necesită clătire! Cel de pe față îl îndepărtez mai întâi cu apă de la chiuvetă și mai apoi cu un demachiant, pe care îl întind ușor, îl las să acționeze doar câteva minute după care îl îndepărtez cu ajutorul unei dischete. La sfârșit aplic o cremă potrivită tenului meu uscat.

6. MÂINILE

Dacă se întâmplă, ca după ce am preparat ceva de mâncare, pe mâini să persiste mirosuri neplăcute de ceapă, usturoi, pește etc. îmi frec mâinile cu zaț de cafea și mirosul dispare instantaneu. Zațul „e bun la toate”.

7. UNGHIILE

Pentru întărirea și stimularea creșterii unghiilor aplic zeamă de lămâie de 2-3 ori pe zi pe unghii cu ajutorul unei pensule. Este foarte important să se folosească doar suc de lămâie proaspăt și să nu se spele mâinile timp de 2-3 ore de la aplicarea pe unghii a acestui tratament. După doar o săptămână de folosire a tratamentului, unghiile devin mai rezistente și au un aspect mai sănătos.

8. PICIOARELE

Nimic nu se compară cu senzația de relaxare și revigorare pe care o simt când ajunsă acasă după o zi de muncă când, în sfârșit, îmi pot odihni picioarele obosite într-o mască de parafină cremoasă (timp de 20 de minute). Pentru a menține cât mai mult acest efect binefăcător al parafinei, tălpile pot fi masate mai multe seri la rând după duș, cu o loțiune de corp mai grasă.

9. DIETA

Chiar dacă aleg o dietă destul de sănătoasă, din când în când am nevoie de o ușoară detoxifiere. Lămâile sunt foarte indicate, ajută ficatul și rinichii să funcționeze bine. În plus sucul de lămâie consumat ca atare sau cu puțină miere și diluat cu apă, conferă luminozitate tenului și previne apariția ridurilor.

10. STIL VESTIMENTAR

Îndrăgesc ținutele elegante cu decolteu dar și fustele mini cu aer mai tineresc și tricourile strâmte, însă mă asigur de fiecare dată că nu arată ieftin! („Bârfa!..Nu și pentru mine!”) Nu aleg tot timpul să ies din casă doar cu “acei pantofi”… Diversific un pic!

11. MIȘCARE

Știm cu toții cât de benefică este mișcarea pentru sănătatea noastră fizică și interioară. Nu se poate trece cu vederea nici faptul că, în ultima vreme din ce în ce mai mulți oameni au început să introducă sportul printre “obiceiurile zilnice de consum”. Acordând o atenție sporită acestui aspect, în funcție de posibilități și timp liber  observ că multă lume optează astăzi pentru o clasă de fitness care i se potrivește: tenis, volei, călărie etc. Faptul că locuiesc într-un oraș de munte,  este un motiv suficient de bun pentru mine ca să pot alege plimbările în aer liber și mai ales a celor pe două roți.

12. RELAXARE

E vară! Așa că “Dreptul la bronz” ne este garantat tuturor, însă totul cu măsură! Nu uit atunci când mă expun la soare, să folosesc o cremă antisolară cu factor de protecție ridicat, pălăriuță și ochelari…Toată lumea cred că știe că este absolut necesar ca lichidele pe care le bem în timp ce ne aflăm pe plajă sau pe stradă în aceste zile de foc, să fie: apă minerală sau plată, sucuri naturale, compoturi, ceaiuri. NU am spus alcool și nici cafea, măcar cât stăm la soare, de acord? 🙂 Dacă cineva a reușit totuși „să se prăjească”, o aspirină luată imediat poate fi soluția salvatoare, iar utilizarea unei loţiuni speciale pentru „după plajă”, cu aloe vera sau soia, va calma, hrăni şi hidrata pielea înroșită. Folosiți din abundență, mai ales că are și un efect anti-inflamator. Căutați pe cât posibil, să ajungeți mai la umbră când simțiți dogoarea soarelui…hmm…deja eu simt briza mării și aroma algelor…voi, nu?

13. FAMILIA

Și toate aceste lucruri la un loc cu: Dragostea, Iubirea, Înțelegerea, Norocul, Statornicia, Libertatea, pe care mi le dăruiește într-un amalgam reușit Viața de familie, îmi asigură măsura bucuriei de a mă simți și arăta bine zi după zi, de a fi eu în fiecare moment!

Lasă un răspuns

