Plan de antrenament pentru creier


Brain FitnessToți am vrea ca începând de mâine să fim mai inteligenți, mai abili, mai capabili și dacă s-ar putea să nu mai fim deloc uituci, distrați sau nepăsători! Cu descântece de deochi, farmece sau împachetări în plapuma cu vise nu este posibil, însă cu ceva efort mental, adică cu exerciții de brain fitness făcute într-un mod constant, DA! este posibil să dobândim o memorie bună, care să nu uite nimic!
Pentru a practica brain fitness-ul  ni se pune la dispoziție și o sală de gimnastică cu un plan de antrenament ce ne permite să “dresăm inteligența” pe o perioadă nelimitată de timp.
Brain Fitness-ul este de fapt un program de calculator ce acționează la fel ca o sală de gimnastică  cu exerciții pentru creier și include o varietate de teme special concepute pentru a permite oricărei persoane să-și îmbunătățească abilitățile cognitive cum ar fi: memoria, atenția, percepția,  abilitățile lingvistice, proiectare spațială, abilitățile motorii și altele.
Site-ul oferă și programe personalizate de exerciții de monitorizare cognitive potrivit nevoilor oricărui “stagiar”, în orice moment. Integrarea în acest mediu profesionist, provocator, prietenos, cu atmosferă plăcută, cu oameni care se ocupă de acest lucru, se face cu ajutorul unor joculețe și video-uri ce vin să sprijine orientarea noastră și să asigure un antrenament distractiv pentru creier, care vor da rezultate eficiente – lucru dovedit științific!
Regula și constanta formării minții noastre, sunt la fel de importante cum sunt pentru organism mușchii. Funcția creierului poate fi îmbunătățită de-a lungul vieții prin învățarea unui stil de viață sănătos, prin exerciții de aerobic și forță, dar și printr-un antrenament mental, iar brain fitness-ul chiar este un stil de viață sănătos!
Un studiu în acest sens, ne indică faptul că o formare periodică, de cel puțin două-trei ori pe săptămână, este cel mai bun mod de a menține antrenamentul mental. Beneficiile de formare a creierului sunt clare, iar „magia” pe care o deține este destul de logică: cu cât vom exersa mai mult, cu atât nivelul nostru de memorare și gândire va fi mai mare! Dacă te antrenezi în mod regulat, prin urmare și IQ-ul crește.
Aceleași studii indică și faptul că practica constantă a abilităților cognitive, în special de memorie, limbă, capacitatea de calcul, luare de decizii și a capacităților de diagnostic vizual spațiale, au rolul de a îmbunătăți calitatea vieții noastre dependente de procesul de înaintare în vârstă.
De exemplu, o persoană care are nevoie de a-și consolida memoria, va putea alege jocuri/exerciții care să antreneze memoria (vizuală, verbală, etc).
Am încercat mai întâi, cum era și firesc, jocul care îmbunătățește multitasking-ul, (recomandat de Flaviu pe blogul lui). Aveam emoții negative: oare am să reușesc? Nu mi s-a părut greu, ba chiar interesant.
Odată eliberat sentimentul de neîncredere de la început m-am gândit să continui cu ceva exerciții de memorie, să văd ea cum se descurcă?.. La Nivelul 1  mi se cere să memorez 4 forme geometrice diferite și locația lor exactă pe ecran. Apoi, îmi spune că o formă țintă (din imaginile anterioare) va apărea, și  trebuie să dau click pe colțul în care va fi afișată. Am și un timp de răspuns: 2 secunde!?
Forma țintă apărută pe ecran îmi joacă feste…nu acolo era steluța mea albastrăăă… am greșit! Mai încerc… O, nu! pătratul vișiniu de ce a plecat în colțul celălalt al ecranului? Mai repet, mai insist, mai urmăresc forme și în sfârșit ajung la Nivelul 3: De data aceasta mi se cere să memorez 4 fețe și poziționarea lor exactă pe ecran. Nu îmi amintesc să mai fi văzut fețele astea, zic…așa că în 2 secunde nu  reușesc să le recunosc. 🙂 dar înțeleg gravitatea situației…
Trebuie să mă apuc serios de antrenament, am nevoie de mai multe ori pe zi de brain fitness. 🙂
Tu ce crezi, ar trebui să dai importanță exercițiilor pentru creier?!
O campanie BlogalInitiative.ro. – campania s-a încheiat!

Lasă un răspuns

