Piept in sutien de mozzarella


Îmi place foarte mult carnea de pui şi cel puţin o dată la două zile  mă gândesc… azi cum să-l mai pregătesc? Cum ar fi mai apetisant pieptul ăsta? Să-l prepar şniţel?.. să-l fac cu legume sau ciuperci?.. să-i pun doar nişte arome şi să-l frig pe grătar?..

asta am făcut luni, azi e vineri, cu miros de weekend, cu mult soare şi temperaturi ridicate care au ajuns până în bucătăria mea, chiar deasupra pieptului proaspăt de pui! unde, hmm… la cât de ridicate sunt, cred că ar vrea să-l încingă puţin şi din faţă şi din spate… şi eu ce să-i fac? de fiecare dată îi spun să se protejeze…  

Dar astăzi sunt în toane bune şi mă gândesc că pe căldura asta sufocantă, în afară de sfaturi, m-aş putea ocupa mai mult de el… şi că să-i demonstrez că se pot evita arsurile grave, am să-i aplic pe piele câteva mirodenii specifice şi tot pentru fermitate şi gust crocant mă gândesc la un răsfăţ cu împachetări la rece.

Cât va sta la bronzat, ca să nu facă insolaţie, am să-i pun o… ce să-i pun? o pălărie din roşii? merge!.. ochelari din morcov? nuu!… stai că morcovul nu se bagă-n piept… Găsim altceva în frigider?… A! Uite, am să-i meşteresc un mic sutien de mozzarella cu dungi albe de parmezan cu care să poată înota în valuri până face spume… Oare băieţilor le-ar plăcea să se înfrupte dintr- un piept aşa împachetat? Ştiam eu! hmm… dar parcă am auzit mai mulţi de daaa…🙂

Atunci, să trecem la treabă!

De ce avem nevoie?

… doar de câteva ingrediente:

  • 2 ouă  
  • Pesmet
  • Piept de pui feliat
  • Sos de paste
  • Mozzarella
  • 1/4 ceasca parmezan ras
  • Sare şi arome

Cum începe pregătirea?

  • Încălzim cuptorul, cam pe la (175 grade C), căldură mare monşer!
  • Pregătim o tavă cu hârtie pentru copt sau ungem tava direct cu unt sau ulei, vă descurcaţi voi.
  • Luăm cele 2 ouă (dacă nu le aveţi la îndemână, cereţi ajutor! Se va găsi cineva prin casă dispus să vă rezolve problema), le spargem într-un vas, le batem uşor, fără nervi,  adăugăm şi ceva sare și piper, după gust şi le lăsăm să se odihnească un pic, că le-aţi înnebunit.

Cum se prepară?

1. Pieptul de pui feliat, în porţii potrivite spre mici sau potrivite spre mari,.. acuma depinde şi de preferinţele celor pe care îi servim,.. se presară cu sare şi piper şi puţină boia de ardei dulce sau iute, asta dacă doriţi să vă pişte un pic… Mai putem adăuga şi alte arome de prin cămară, dar cu moderaţie, să nu-l încărcăm prea tare… că se lasă prin tavă.

piept de pui 2. Fiecare bucată de piept se va trece prin cele două ouă bătute mai devreme de voi sau de soţ, apoi cu acelaşi stil elegant se vor tăvăli şi prin patul de pesmet, cât să arate bine îmbrăcate, dar nu prea gros, că e cald… am mai spus, ştiu.

f2f33. Aşa împachetat şi costumat, la pieptul de pui mă refer, nu la soţ.. 🙂 se aşază în tavă pe foaia sau folia pentu copt, având grijă să stea într-o poziţie cât mai comodă, eventual întins pe spate, ca pe prosopul de plajă… şi îl băgăm la bronzat, în cuptorul preîncălzit, pentru 40 de minute.

f44. După ce s-au scurs minutele, verificăm dacă suprafaţa a devenit ușor roșiatică… Ei bine, ăsta e semnul că i-a ajuns! s-a expus suficient la căldură. E timpul să-l scoatem de acolo!

Îi pregătim din nou un pat, de data asta cu 1/2 din sosul de roşii pentru paste într-un vas de sticlă termo-rezistent şi aşezăm pieptul de pui cu faţa în sus… peste care turnăm cealaltă jumătate de sos. Îmi place că întotdeauna jumătăţile care au ceva în comun se potrivesc bine doar una peste alta.  Dacă nu vă place sosul pentru paste, preparaţi voi cu mânuţa voastră unul în casă. Ce face omul cu mâna lui, e mai bun! :) 

foto55. În fine, îi radem nişte straturi de mozzarella și parmezan doar pe faţă, până se satură de împachetarea la rece şi îl punem din nou la încins, în cuptor, la un foc potrivit, timp de încă 20 de minute.

  • foto6Pentru prezentare, se pune puţin sos de roşii pe farfurie şi lângă aşezăm porţia de piept de pui! Am zis porţia, nu porţiile! Ştiţi cum e, ce e mult strică şi ce e puţin, nu ajunge.🙂
  • Se poate adăuga şi o garnitură din orice legume fierte sau crude meşterite şi tăiate în desing cât mai atrăgător.
  • Gata! Puteţi să vă înfruptaţi cu poftă din „pieptul în sutien de mozzarella”, dar nu vă luptaţi prea mult cu el că trece weekendul şi mai aveţi şi alte lucruri mult mai bune de făcut.🙂

… Era să uit… Vrei să afli care a fost secretul pentru care rețeta mea a ieșit atât de savuroasă? Am chemat în ajutor cel mai dorit expert-bucătar. E dispus să satisfacă toate dorințele oricui îl invită în bucătărie🙂

Tu ce poftești?

foto7Să aveţi poftă!

Ei, acum nu cred că dacă o să „furaţi” reţeta asta o să primiţi şi titlul de mare “Chef” în bucătărie, însă aprecierile celor dragi cu siguranţă le veţi câştiga.

Eu am adăgat-o în articolul meu, cu gândul să mă altur campaniei Blogchef.ro – Gătim ce pofteşsti!, în care Andreea Patrascu, Cetin Ametcea, Sebastian Bargau şi Radu Bazavan se luptă pentru titlul de „Blogchef”, powered by BEKO.

O camapanie susţinută de BlogalInitiative.ro

7 thoughts on “Piept in sutien de mozzarella

  1. Pingback: Castigator campanie "Ce mai gateste/pofteste bloggerul"

Lasă un răspuns

