inovatia pedagogica


the futere

Educația, a avut de jucat cel mai mare rol în construirea Lumii, așa cum o știm astăzi, când Lumea învățământului se confruntă cu o mare provocare: utilizarea tehnologiilor digitale în școli, care, fără discuție, reprezintă o oportunitate esențială, extraordinară.

Învățarea este un activ de cercetare și colaborare și se bazează pe gândirea critică, inovatoare ce permite schimbări în metodele de predare, în rolul cadrelor didactice (profesorul acționând ca un mediator în promovarea învățării) și rolul elevilor.

Modul în care educația se poate deschide la progresele tehnologice în domeniul TIC, la rândul său, deschide accesul la învățare și predare și, în acest sens, transformă sistemele noastre de învățământ. Transformarea educației însă, nu se poate face fără inovație!

Inovația pedagogică provocatoare și distractivă, creează motivația internă, invită stimuli multisenzoriali și multidimensionali ce au o influență inevitabilă asupra dezvoltării emoțiilor  și a capacității de comunicare.

Prin urmare, pentru a fi posibil acest proces de transformare este nevoie de o regândire a educației, respectiv Ministerele prin Departamentul de Educație, Oficiile de resurse educaționale digitale în parteneriat cu toate comunitățile, va trebui să inițieze acțiuni-cheie prin care să fie posibilă utilizarea generală și dezvoltarea resurselor digitale pentru educație.

Primul pas, încercat în România, a fost făcut, prin lansarea manualului digital ce poate fi accesat/descărcat online la adresa cursului: lectiaverde.ro a fost primul manualul de educație ecologică pentru copii, lansat la inițiativa Holcim România, dezvoltat cu avizul și în parteneriat cu Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.

Manualul doreşte să favorize o abordare a ecologiei în viitorul educației. Introducerea educației asupra mediului este parte a unei strategii de educație pentru a dezvolta un comportament eco-responsabil durabil față de mediu. Studiind acest manual, alături de profesori și părinți, copiii vor reuși să înțelegă mai bine cum pot acţiona responsabil, pentru apărarea planetei.

Ce presupune utilizarea tehnologiei digitale în sistemul de educație?

 Promovarea învățării, prin predare digitală presupune în primul rând:

  • susținerea proiectelor care pun accentul pe noile metodologii de predare/învățare prin tehnologii digitale;
  •  susținerea proiectelor care pot ajuta la achiziționarea de resurse digitale de învățare de calitate;
  • organizarea de cursuri pentru elevi, asigurarea de asistență de specialitate personalului didactic, într-o analiză a rezultatelor acestora, pentru succesul tuturor;
  • monitorizarea periodică a progreselor înregistrate în utilizarea tehnologiilor digitale și dobândirea de competențe relevante.

 Motivele pentru care este nevoie de inovație în procesul de educație?

Inovația pedagogică trebuie să aibă loc pentru mai multe motive:

  1. Promovarea și construcția de cunoștințe: În procesul instructiv-educativ școala trebuie să pregătească elevul în dezvolarea gândirii și spiritului creativ pentru a deveni o persoană capabilă să rezolve orice situație în cel mai bun mod.
  2. Pregătirea viitorului elevului: Lumea în era digitală a suferit multe schimbări și de asemenea și în sistemul de învățământ, în scopul de a pregăti tânăra generație pentru viitor și integrarea în societatea digitală a secolului XXI.
  3. Promovarea proceselor de învățare, predare și evaluare: procesul de instruire, inovare de învățare este semnificativ mediilor de învățare centrate pe elevi:
  • mediu de învățare, care a devenit un amestec judicios cu computerul.
  • procesul de predare digital permite profesorului să varieze metoda de lucru, schimbă modelele de interacțiune între elevi și alocă mai multă atenție la diferențele dintre ele.

 Sarcina nu este ușoară, dar este necesară!

Nota Bene!(…)

LECTIA VERDEO campanie HOLCIM susţinută de BlogalInitiative.ro

7 thoughts on “inovatia pedagogica

  1. Micuţa mea de 1 an va alege oricând un dispozitiv electronic cu butoane în locul altor jucării. Este fascinată de ce se întâmplă pe ecran şi de sunetele scoase. I-am pus un joculeţ care afişa pe ecran mai multe capete de animale iar când erau apăsate, se auzea sunetul făcut de acel animal. În mai puţin de câteva minute, deja ştia atunci când îi spuneam „Cum face pisica” să pună degetul pe pictograma corectă.
    Am fost în vizită la nişte prieteni, care aveau o tabletă specială pentru micuţi (de la 3 ani în sus), cu butoane multe şi colorate. Nu ştiu dacă a fost o coincidenţă sau nu, însă imediat cum a văzut-o a apăsat exact pe butonul de pornire. Era prima dată în viaţa ei când vedea o tabletă.
    Copiii noştri au deja tehnologia în ADN. Important este ca noi să le oferim echilibrul de care au atâta nevoie, pentru a se dezvolta armonios.

    • Sa fie sanatoasa micuta si sa ajunga om mare! Mentine-o la fel de activa… asta e si secretul dezvoltarii armonioase. Un copil care invata de la cea mai frageda varsta de la familie si educatori ce anume include stilul de viata echilibrat, el va continua acest comportament si in adolescenta si mai tarziu, la maturitate.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s