bucurii autentice


Dacă aș privi puțin înapoi la cum mi-am trăit eu viața din copilărie până acum, aș putea spune că am trăit într-o viață două vieți complet diferite. Pe prima mea viață, dacă ar fi s-o așez într-un sertar și să-i pun o etichetă, aș scrie: Valoros, iar pe a doua viață, aș scrie: Confort.

În chip inocent, nu știu de ce, primul lucru pe care mi-l amintesc din prima mea viață, este mirosul de portocală de sub bradul împodobit de Crăciun. Pe vremea aceea nu puteam cumpăra sau primi prea multe porții de portocală sau ciocolată, de fapt, totul se primea cu porția… și asta se întâmpla în vremurile în care alimentele se cumpărau pe cartonul acela alb, numit “cartelă”…

În plus, pentru majoritatea cumpărăturilor trebuia să stai la cozi interminabile care se întindeau din magazin și până spre stradă. Stăteam la coadă pentru cafea, zahăr, ulei, carne, pâine, unt… la fel pentru frigidere, mașini de spălat, cărți bune sau Dacii. Și pentru prăjiturile cu frișcă așteptam la rând, iar pentru iaurt și lapte pregăteam de cu seara borcane și sticle curate și așezam plasele în coloană de la 4-5 dimineața…

În preajma sărbătorilor nu existau promoții sau oferte, era în schimb mare agitație și îmbulzeală după dulciuri, fructe, brazi de Crăciun, cadouri pentru mari și mici… Nu se prea găseau nici „bomboane de pom”, ce să mai vorbim de banane sau portocale… și ce mare supărare era atunci când așteptai încolonat la rând, pentru 1-2 kg de persoană, care se terminau chiar în fața ta… Tot ce cumpăram pe vremea aceea era “puțin din fiecare”, dar oricând primeam ceva din acel “puțin” mi se părea “mult”, totul devenea astfel valoros

Chiar și desenele animate și filmele se ofereau cu porția… în fiecare seară aveam 10 minute de serial <<Mihaela>>, un fel de „ultimul joc al zilei”  sau o dată pe săptămână se difuza Dallas – primul serial american cu care am crescut și care cu siguranță se află și astăzi în sufletul multor oameni din vremea primei mele vieți… Atunci orice lucru avea valoare…

Acum, în cea de-a doua viață, tot ce se întâmplă în jurul meu, fiecare lucru este diferit și pare menit să-mi facă viața mai ușoară. În orice zi îmi pot face cumpărăturile de care am nevoie, magazinele abundă de produse de tot felul, sunt multe promoții și oferte, cât despre toate mijloacele astea de comunicare parcă s-au inventat pentru mine. Oricând  pot comunica cu cei dragi prin telefon și cu oricine pot vorbi prin tabletă sau computer, pe e-mail, yahoo, facebook, myspace… doar vorbele s-au subțiat și au devenit parcă din ce în ce mai puține. Am căpătat o dexteritate uimitoare în a plasa emoticoane în ferestrele de messenger sau al chat-ului de facebook pentru a exprima stări sau sentimente de moment, viața noastră se share-uiește zilnic pe net…

Acolo sunt aproape toți cunoscuții și necunoscuții pe care îi numim „prieteni virtuali” … și cărora le acordăm câte un like… Îi iubim pe cei dragi și comunicăm cu ei, ne cumpărăm cadouri unii altora, dar parcă nu mai simțim atât de mult dorne trimitem și primim felicitări prin e-mail, nu mai ținem jurnale, a apărut fenomenul blog, vindem și cumpărăm orice în online, primim salarii și achităm cu cardul, plătim facturi la bancomat, ne informăm și citim online, ne jucăm tot acolo, iar pe stradă oriunde întoarcem capul avem un fast-food sau un supermarket terestru cu orice dorim pentru noi sau pentru familie și casă. Totul a devenit, în această a doua variantă a vieții mele, atât de comod, de confortabil… confortul devenind astfel o necesitate a fiecărei zile…

Îi mai lipsește ceva ambientului confortabil creat în lumea noastră de azi? … hmm… poate un plus de bucurie autentică atunci când dăruim și primim, iar Crăciunul se pare că este sezonul binecuvântat care angajează lumea într-o conspirație de dragoste prin “a dărui și a primi”.

Există multe idei de cadouri care ar putea aduce bucurie tuturor celor care doresc cadouri frumoase de Crăciun. Pentru a fi siguri că vom lăsa impresii de durată în inimile și mințile celor care ar vrea să primească puțină fericire, pentru ca fiecare dar să reflecte sentimente ce nu pot fi pe deplin exprimate prin cuvinte singure, este important ne pregătim un plan de cumpărături.

Și ca să putem împărți fericire și iubire dăruind, fără „să uităm” pe cineva avem nevoie mai ales de bani. Pentru că acum ni se oferă șansa să primim înapoi o parte din sumă, în momentul în care plătim, generozitatea noastră de a împlini dorințe, va sufla de pe fața cuiva drag un zâmbet cald și plin de fericire, cu siguranță. Te-ar putea mulțumi ceva mai mult decât bucuria adevărată din ochii cuiva surprins atunci când va despacheta cutiuța cu panglică roșie? (…)

O campanie susținută de B.I.

7 thoughts on “bucurii autentice

  1. I’ve awarded you the Blog of the Year Award 2013! (Forgive me if I’ve awarded you before and you declined, it’s hard to keep track of). There’s no obligation to accept, I understand completely if you don’t. Anyway, thanks for liking posts on my blog “The Journal of Wall Grimm.” I appreciate your coming by. For details about the award, please see my post http://wp.me/p41c99-oB Happy Holidays and have a peaceful and prosperous New Year! Sage

  2. cunosc foarte bine tipul celor doua vieti descrise de tine…
    am avut ocazia sa ofer cadouri… celor apropiati… si am sesizat ceva… anume… ca stralucirea din privire… bucuria… in cazul experintelor mele… aceasta manifestarea multor stari sufletesti… este mai bogata in timpul imbratisarilor de…. bine v-am gasit… bine ai venit… mult mai bogata decat la primirea cadourilor…
    si sincer… mi-ar place mult sa ofer mai des ocazia revederilor…. decat despachetarea cadourilor…
    la multi ani… cu multe ocazii frumoase… miros de portocale… si voie buna…

    • …cu ceva intarziere, dar cu drag, iti urez si eu „La multi ani cu bucurie, caldura sufleteasca si multe imbratisari…
      … si apropo „variantele vietilor” descrise de mine s-au „despachetat” spre final… pentru ca postarea mea trebuia sa se inscrie si intr-o tema ptr. bloggeri, deh🙂

Lasă un răspuns

