Cu puțină mișcare îmi regăsesc ritmul firesc!…


Dacă familia este în preajma mea, sunt liniștită, relaxată, mulțumită, dar după ce toată lumea pleacă și rămân singură, o iau de la capăt: “uite cât e ceasul… „trebuia să ajungă deja!.. “nu am nicio veste de la ei!”.. “de ce nu mă sună”?.. “cred că nu au semnal la telefon”… „or fi rămas în trafic pe undeva… sau poate mai rău! or fi avut vreun accident?!”… toate gândurile astea de neliniște mă fac de multe ori să-mi pierd ritmul firesc.

Nu pricep, de ce mă gândesc mereu la toate riscurile posibile ale unei situații și de ce manifest această încercare de a controla lucrurile, de a lua măsuri suplimentare într-un mod excesiv atât pentru mine cât și pentru cei dragi și oricât aș încerca să mă stăpânesc, nu-mi iese: “ai mâncat toate cerealele?”… “sper că nu ai stat prea mult treaz!”… “și totuși la ce oră ai adormit?”… “azi ce mă fac fără ochelarii de soare?”… “ar trebui să iau încă o sticlă cu apă, dacă mă deshidratez”… “poate fac insolație”… „aa, am uitat să mă dau cu cremă, sunt căpușe pe iarbă, pot ajunge în urgență de la ele”…

Să fie oare vorba de prudență sau mai degrabă este o formă de anxietate? Posibil… însă îmi propun să îndrept această latură a personalității mele, încercând să o controlez pentru a-mi găsi ritmul firesc…  așa că, ar fi sănătos să fac câteva schimbări în viața mea. Și mă gândesc să ies puțin în aer liber, să fac mai multă mișcare, să încerc și câteva exerciții fizice și să adun mai multe gânduri pozitive la un loc. 

Cel mai important lucru este să încep acum, iar cel mai greu exercițiu se pare că este să ies pe ușă, dar am să ies, căci de 2 zile sunt 28 de grade în casă și ar fi bine să mă îndepărtez de fața monitorului. Bine, probabil nu o să reușesc să scap definitiv de grijile care-mi frământă gândurile, dar este un pas, pe care îmi propun să-l fac mai des și sigur am să obțin un rezultat pozitiv.

Să încep cu dreptul, chiar în dimineața asta când uite, parcă mă simt deja tensionată că nu voi termina de aranjat micul dejun și din cauza asta am să pierd trenul… și am să ratez din nou întâlnirea cu Maria. “Exagerez!”, îmi spun în sinea mea, ar trebui să trec cu vederea acest aspect, e timp suficient și dacă mă gândesc mai bine, rămâne timp chiar să cobor până la alimentară să mai cumpăr ceva…

Și uite, renunț la lift, ard din calorii coborând scările treaptă cu treaptă și ce-ar fi să renunț și la mașină pentru a merge la magazinul din cartier, doar am și bicicletă. Puțină mișcare este esențială pentru o viață sănătoasă, iar exercițiile fizice sunt recomandate pentru a preveni și trata problemele de sănătate. Sunt sigură că toată lumea știe deja asta.

Odată ce am reușit și pasul ăsta, trec la următorul… Și ce pot să fac dacă sunt afară? Improvizez! Mă plimb în jurul blocului, alerg puțin în parc cu căștile în urechi, sau iau o pătură și stau la umbră sub copacul ăsta, mă relaxez cu câteva exerciții de pilates sau aș putea ieși pe terasă să încerc niște exerciții de yogayoga

Nu sunt vreun maestru în astfel de exerciții, iar cei mulți care se pricep să practice yoga, spun că prima data e greu. Ei bine, eu spun că a doua oară nu mai e la fel… și chiar îmi place că am găsit o cale atât de ușoară, spre meditație, auto-cunoaștere și eliberare. Câteva exerciții de yoga mă ajută să respir și să mă mișc ușor, important pentru a-mi menține condiția fizică și mentală.

Pentru mine, exercițiile de yoga sunt așa ca niște mici unelte pe care le pot folosi atât la ajustarea anumitor sentimente, stări, emoții care mă copleșesc, cât și la întregirea personalității. E important să-mi reglez simțurile ca să-mi dau seama ce funcționează pozitiv la mine, și astfel să pot scăpa de stres și de marea problemă a personalității mele: anxietatea.

Și  pentru simplu fapt că acest tip de exerciții îmi pot îmbunătăți armonios viața și îmi dau șansa de a-mi redobândi propriu echilibru de care am nevoie pentru a merge mai departe, consider că Yoga se potrivește cel mai bine cu personalitatea mea.

Cât de multe lucruri am putea realiza fiecare, dacă nu am avea nicio idee despre limitele existente. Vi s-a întâmplat vreodată, ca atunci când doriți să rezolvați o problemă a comportamentului să vă fie teamă să o faceți, doar pentru că nu știți cum să acționați pozitiv? Eu cred că asta e „cheia”  echilibrului vieții, cât mai multe gânduri și acțiuni pozitive.

Prin urmare, data viitoare când o să mă simt îngrijorată sau stresată voi acționa mai activ și pozitiv. Sunt anxioasă, dar mă tratez! Mișcarea face bine, fizic și mental, mai ales dacă se desfășoară în aer liber.

Și dacă ți-am făcut poftă să-ți pui mușchii la treabă și vrei să arzi calorii, vino pe litoral să ne bucurăm împreună în aer liber de ceea ce înseamnă un stil de viață sănătos.

 

Lasă un răspuns

