Apa, cel mai bun remediu in lupta cu stresul


De câteva luni, mă simt cuprinsă de o oboseală incomensurabilă. Suprasolicitarea de la noul loc de muncă, stresul zilnic, toate activitățile cu casa, grădina, familia, gospodăria cu atâtea și atâtea lucruri de făcut și pe deasupra, viața socială… Toate astea sunt însoțite desigur, de o serie de simptome dintre cele mai clasice: insomnie, sudoare nocturnă, foame necontrolată, trezitul de dimineață în stare de epuizare, cearcăne și pungi pe sub ochi, stare de încordare, amețeli, dureri articulare, pe scurt, oboseală profundă.

În mod evident, pentru astfel de probleme, primul reflex a fost să alerg la farmacia din colț și să-mi cumpăr de la medicamente pentru insomnie, până la cele mai variate creme cosmetice pentru ochi umflați, cercuri întunecate, riduri etc. 

În afară de câteva remedii naturale, respectiv niște măști pentru cearcăne, pe care mi le-am preparat singură, toate medicamentele și cosmeticele cumpărate s-au dovedit complet ineficiente. Dar ce este de făcut, trebuie să existe un secret, vreo rețetă, un truc, ceva care să mă ajute să ies din starea asta…  

Sigur am cerut opinia unui medic, am întrebat în stânga și în dreapta prietenele, cunoștințele, am răsfoit reviste, am citit pe net și am ajuns la o singură concluzie: trebuie să-mi schimb pur și simplu stilul de viață, să corectez dieta zilnică, să fac mai multă mișcare în aer liber, să mă odihnesc mai mult și cel mai important lucru recomandat de toate sursele: să introduc un consum de apă de cel puțin 2 litri zilnic, totul pentru refacerea corpului și psihicului meu. 

Prima greșeală pe care o făceam în lupta mea cu stresul era că, din lipsă de timp sau din comoditate mâncam pe fugă sau în fața televizorului, prin urmare mâncam mai mult decât îmi trebuia. În plus, între mesele și așa neregulate, ronțăiam tot felul de mărunțișuri calorice care nu făceau altceva decât să mă îngrașe. Recunosc, într-o zi beam maxim o cană de apă.

Dacă vreți să știți cum am reușit să scap de aceste probleme și de proastele obiceiuri, trebuie să vă spun că pentru o refacere completă și naturală a corpului nostru, există cel mai bun și simplu remediu din lume: consumul de apă alături de o dietă sănătoasă!

Toată lumea ar trebui să consume apă, cel puțin 2 litri pe zi, așa cum recomandă specialiștii, în funcție de vârstă, sex, greutate și vreme. Prin urmare, am înțeles că trebuie să schimb radical strategia de recuperare, în planul meu existențial și să introduc două reguli extrem de simple: „învață să bei apă” și „învață să mănânci”.

A fost ușor ca dimineața la trezire, înainte să alerg direct spre ibricul cu cafea, să beau mai întâi un pahar mare de apă la temperatura camerei cu sau fără lămâie sau un ceai revigorant (cum este cel verde sau negru) sau un pahar de suc natural alături de un iaurt simplu, suficiente pentru începutul unei zile. Consumul de apă introdus în rutina zilnică, m-a ajutat extrem de mult, mă simt din nou reconectată cu mine, pur și simplu apa îmi dă putere să-mi reiau activitățile obișnuite.

apa cu lamaieMinunat! un pahar de apă consumat înainte de fiecare masă mi-a redus pofta de mâncare considerabil. Sigur, am corectat și dieta, introducând mai multe legume și fructe cu un conținut mărit de apă și fibre cum sunt: spanacul, varza, morcovul, ciupercile, țelina, ridichile, portocalele, merele, pepenele, grepfrutul etc., grăsimi vegetale bune: ulei de măsline sau rapiță, iar dintre alimente, mai ales: pește și fructe de mare.  

Nu a fost deloc greu să-mi fac un obicei din a începe masa de prânz și cina cu o salată mare, simplă sau o supă, pentru că evident acestea conțin multă apă, iar rezultatul a fost că m-am săturat mult mai repede, prin urmare, din următoarele feluri de mâncare doar am gustat.

Peste zi îmi place să prepar un ceai de flori de salcâm care mă ajută să mă concentrez mai bine asupra a tot ce am de făcut, iar seara o cană de ceai de tei mă relaxează după o zi agitată și mă pot odihni eficient.

În câteva săptămâni de obiceiuri bune, am simțit o schimbare majoră în corpul și mintea mea. Am ascultat de ce anume am nevoie în interiorul meu, devenind conștientă de ceea ce a tot încercat să-mi spună…

Mărind consumul de apă, de alimente ușoare și preparate care conțin mai multă apă, corpul meu s-a detoxifiat, s-a rehidratat, cearcănele au dispărut, ridurile s-au diminuat și abia dacă se mai observă câteva linii fine, chiar și aspectul de celulită s-a redus cu mult. Totul funcționează altfel decât până acum, creierul are din nou energia necesară pentru a se concentra asupra tuturor activităților, mă simt mai tânără și mai energică, practic în toate eforturile mele în lupta cu oboseala și stresul, apa a fost cea care mi-a dat putere să-mi corectez stilul de viață, să mă refac și să fiu din nou în formă! Tu în ce situație ai simțit că apa îți dă putere?

Lasă un răspuns

