Viață verde


A avea o locuință confortabilă, nu înseamnă doar să te simți bine în interiorul ei, ci și în exterior, iar dacă îți dorești să investești într-o casă nu doar funcțională dar și cu un desing natural deosebit, atunci acoperișul verde  este soluția pentru a-ți transforma locuința într-o “oază verde” de liniște și fericire. În plus, acoperișul verde prezintă avantaje ecologice și economice de necontestat. 

… Planul nostru de peste vară pentru construcția casei mult visate, aproape ne-a reușit. Spun “aproape”, pentru că suntem spre finalul lucrărilor și încă nu am hotărât ce fel de acoperiș se potrivește locuinței noastre.  

Iubim natura și chiar dacă nu există suficient spațiu pentru a avea o grădină, vrem să creăm un colț “verde” unde să avem parte de puțină recreere, așa că inițial ne-am gândit la un acoperiș plat, pe care să plantăm o terasă verde, apoi ne-am dorit să realizăm un acoperiș verde economic sau tip grădină ce ar rezona la fel de bine cu dorința noastră de a reproduce un spațiu natural printr-un design special, așa că, iată-ne cu o casă nouă, dar fără acoperiș. 🙂

Și pentru că nu aveam nimic în comun în domeniul construcțiilor acoperișurilor sau teraselor verzi, am început agitația. Am întrebat în stânga și-n dreapta prietenii, am răsfoit internetul și am citit mai multe articole de specialitate, unde, am descoperit o sumedenie de tipuri și modele de acoperișuri, dar fără o soluție optimă pentru proiectul nostru de acoperiș verde.

Într-un final am descoperit site-ul companiei ODÚ – Green Roof, care ne-a oferit sfaturi despre alegerea corectă a unui acoperiș verde. Aici am găsit și un ghid gratuit cu detalii tehnice, structurale, soluții, ajutoare de proiectare (disponibile atât în format pdf., cât și .dwg.).

Din ghidul lor am aflat despre o mulțime de avantaje și beneficii oferite de un acoperiș verde:

  • Un acoperiș verde este un excelent izolator termic: a crea o acoperire cu sol, vegetație sau un mediu de creștere pe acoperișul unei case, înseamnă a realiza practic o bună izolare împotriva frigului, dar și împotriva căldurii, astfel că, se vor reduce considerabil facturile de încălzire și întreținere și de asemenea, se va putea evita utilizarea de aer condiționat în timpul verii.

  • Acoperișul verde prelungește durata de viață a locuinței prin protejarea pe orice vreme pe tot parcursul anului.  

  • Acoperișul verde ca izolare fonică: conform studiilor efectuate, acoperișul verde ajută la reducerea zgomotului cu aproximativ 50 dB.

  • Un acoperiș verde este foarte prietenos cu mediul, pentru că va reduce poluarea cu CO2 și va absorbi praful din atmosferă; Acoperisul verde înlătură irosirea apei provenită de la ploi și ajută la reglarea umidității, plantele absorbind aproximativ 75% din precipitațiile primite, ce vor fi îndepărtate înapoi, prin simpla evaporare.

  • Un acoperis verde cu plante este foarte estetic: oferă forme și culori naturale, care înfrumusețează casa. În funcție de dorințele și motivația fiecăruia, se pot crea contraste de culoare cu diferite flori și plante acoperind pereții sau zidurile exterioare. Îmbinînd funcţionalitatea cu naturaleţea, înfățișarea „eco” a casei asigură creşterea valorii imobilului.

Pentru că în planul nostru de acoperiș verde am avut nevoie de o soluție tehnică personalizată am completat un formular de contact și am primit informații privind realizarea acoperișului verde la cel mai bun raport cost/eficiență/siguranță în exploatare inclusiv soluții de sistem de terasă verde adaptate specific proiectului.

În final, suntem foarte mulțumiți de felul în care ne-a fost amenajat acoperișul verde de către experții de la ODÚ – Green Roof, practic specialiști de aici ne-au ajutat să transformăm în realitate visul de a trăi o viață “verde” cu adevarat.

AcoperisVerde-gradina-kert-zoldteto-2

Articol pentru campania ODÚ – Green Roof susținută de BlogAwards.ro

Lasă un răspuns

