Lumea prin fereastra mea


Cenușiul din camera mea începea de acum să se îndepărteze treptat odată cu lumina firavă a primelor raze ale dimineții de vară caldă, ce se jucau de-a lumini și umbre pe obrazul meu, hotărâte să se strecoare în încăpere și încet să pătrundă la mine în suflet prin ferestrele de mansardă.
Am deschis ochii larg și am văzut lumea fermecată de pe cer… un delfin înota în valurile spumoase ale norilor, o clipă mai târziu, valurile aveau să devină lacuri ce își oglindeau frumusețea în fereastra mea, iar delfinul era de acum o corabie uriașă ce se îndepărta spre zarea plină de viață…
Aș fi rămas toată ziua întinsă pe patul moale din cameră să privesc cerul în toată splendoarea lui… tot ce trebuia să fac era să clipesc și din nou paradisul imaginației mele prindea viață în fața noilor ferestre de mansarda VELUX prin care nu mă mai săturam să privesc.
M-am ridicat din pat și am deschis ferestrele, lumina naturală și aerul proaspăt mi-au invadat camera, e atât de plăcut să simt adierea blândă a vântului de dimineață ce-și face loc printre câteva fire de păr răzlețe de pe fruntea mea. Am rămas minute bune în dreptul ferestrelor, urmărind domoala trecere a norilor mici, pufoși, ascultând cântecul suav al rândunelelor în zbor, bucurându-mă de neîngrădita izbucnire a vieții.
În general, oamenii aleg ferestre de mici dimensiuni, eu însă am ales pentru camera mea aflată la mansarda casei ferestre VELUX de dimensiuni mari din mai multe motive. Mai întâi, ferestrele VELUX pot asigura o comunicare directă cu natura, lasă aerul proaspăt și lumina naturală să pătrundă bine în încăpere, iar asta mă face să mă trezesc mai ușor cu mai multă energie și plină de viață, creeându-mi o stare de spirit pozitivă.
Apoi, îmi asigură lumina naturală pe întreaga zi, lucru esențial pentru sănătatea ochilor și un motiv bun să nu folosesc lămpile electrice, mai ales când mă apuc de lucru și am mult de citit. Și cel mai important, se asigură o bună ventilare a camerei cu fereastra închisă, dându-i în același timp și o notă de lux locuinței. De altfel, acestea par să fie și motivele pentru care au fost create minunatele ferestre, căci numele VELUX vine de la doua cuvinte latine VEntilatio siLUX.
Să mă mai spun cum funcționează acest sistem eficient de ventilare. Clapeta de ventilare cu care este echipată o fereastră de mansardă VELUX este dimensionată în funcție de lățimea ferestrei. Astfel, cu cât fereastra de mansardă este mai lată, cu atât clapeta de ventilare va fi mai lungă. Debitul de aer care poate trece prin clapeta de ventilare a unei ferestre 55×78 este de 4 ori mai mic, comparativ cu debitul de aer care trece prin clapeta de ventilare a unei ferestre 134×140, de exemplu. Un mare avantaj, deloc de neglijat îl reprezintă și costul de achiziție al acestor ferestre de mari dimensiuni, astfel că, prețul celei mai mici ferestre VELUX este de aproape 4 ori mai mare decât prețul celei mai mari ferestre VELUX.
Avantajele-ferestrelor-VELUX-mari
Pentru că erau foarte potrivite ferestrelor mari de mansardă am optat pentru rulouri VELUX exterioare, în varianta manuală, model MHL, care se instalează extrem de ușor, în exteriorul ferestrei, împiedicând astfel supraîncălzirea ferestrei și degajarea căldurii în mansardă. Astfel, când soarele este foarte puternic, aceste rulouri pot reduce aportul de căldură cu până la 73%, având însă avantajul faptului ca plasa transparentă nu obturează priveliștea. Așadar, când soarele va copleși cerul, în decorul său special cu nuanțe de lumină fierbinte, în dormitorul meu rulourile vor permite intrarea luminii naturale, menținând aerul răcoros. 

RULOUEXTERIOR

Nu cred aș mai putea trăi la fel de frumos fără ferestrele mele de mansardă. Parcă pentru prima oară fiecare clipă trăită aici, este mai plină, iar peisajul mai strălucitor, cerul se deschide mai larg și aerul pe care îl inspir este atât de înmiresmat. Și muzica fără cuvinte răsună și straniu și frumos ca un cântec pe nori…
Te gândeşti să-ţi cumperi o fereastră de mansardă prin care să pătrundă lumina naturală și aerul proaspăt de afară sau ai nevoie de accesorii pentru umbrire, potrivite ferestrelor tale pentru o atmosforă plăcută în locuința ta? Atunci alege siguranța, confortul și luxul oferit de ferestrele VELUX  și vei putea vedea lumea de vis de afară…  

O campanie susținută de BlogAwards.ro

One thought on “Lumea prin fereastra mea

Lasă un răspuns

