Vezi, tu nu ești perfectă…


women-mirrorAstăzi, Blogal Initiative mă pune iar la încercare și mă provoacă să îmi fac de lucru cu propria-mi imagine, din interior în exterior, cu bune și rele, cu simplu și complicat, probabil vrea să descopere cum sunt eu: o femeie perfect imperfectă! 🙂
Am încercat întotdeauna să fiu pe placul tuturor, să fac mereu lucruri bune, să nu dezamăgesc, să nu fiu eu cauza vreunui conflict sau vreunei nemulțumiri, să fac totul perfect. Întotdeauna am încercat să învăț rapid, să fiu fată bună, o colegă drăguță, o prietenă loială, un om  care nu înşală aşteptări, care să-și facă părinții mândri, să fiu soția ideală și mai ales să fiu cea mai bună mamă de pe planetă. Am vrut să fiu un super-erou ca nimeni vreodată să nu poată da vina pe mine pentru nimic.
Pentru că am o ambiție destul de mare într-o oarecare măsură am reușit să fiu ceva din fiecare, dar oricât de mult m-am străduit, n-am avut sorți de izbândă să devin femeia perfectă, care face totul fără cusur și fără abateri de la cele mai bune tipare. Și asta poate din pricina faptului că nu am descoperit calea ce ar trebui să o urmez ca să ajung  la acea perfecțiune și apoi chiar dacă ar exista o astfel de cale, nu știu dacă aș rezista să țin pasul cu ea, cu perfecțiunea care, deși am întors-o pe toate părțile, nu mi se potrivește, nu ştiu cum se trăieşte perfect!
Pentru că fiecare eșec, fiecare reproș, fiecare nefericire, tristețe, greșeală, frustrare ori supărare trăită permite într-o oarecare măsură să pună la îndoială responsabilitatea pentru fiecare moment particular din viața mea. Pentru că noi toate vrem să fim iubite, mai ales atunci când suntem foarte tinere, atunci când ești un pic  pierdută și cu capul în nori…
Te lupți pentru a face alegeri bune, pentru că nu știi cu adevărat pe cine să asculți, din cauza asta se întâmplă câteodată să pierdem puțin din personalitate, din avânt și apoi toți acei oameni care te acuză că lucrurile se sfârșesc prost din cauza ta, ca și când tu porți întreaga responsabilitate pentru toate problemele Pământului. 
O forță nevăzută vrea cu tot dinadinsul să te convingă să fii în măsură să rezolvi totul, de la conținut pentru oricine, ajungi în convingerea multora că poți să faci nimic. Și atunci vine și marea dezamăgire: nu pot mulțumi pe toată lumea, nu sunt femeia perfectă!
Dar știți ce, în ultima mea viață nu am mai avut efectiv timp să bag în seamă toate așteptările, chiar dacă oamenilor le este greu să ia parte la imperfecțiunile mele zilnice, continui să fiu eu cu defecte și calități, cu fericiri și tristeți, cu bune și rele, așa cum mă vrea el sau nu mă vrea așa mereu.
Și astăzi mi-am verificat agenda și iarăși trebuie să-mi fac de lucru cu viața mea: îmi pun ambițiile profesionale pe jar, apoi ca în fiecare zi mă lupt cu sistemul, da, cred că îmi voi schimba look-ul, mai tund ceva din bucle, îmi cumpăr o rochie și o geantă nouă, ah ce geantă frumoasă am văzut în magazinul de pe Republicii… Și uite câte lucruri sunt mâine de rezolvat, să nu uit de cadouri, de cumpărături pentru acasă și mai ales, am câteva întâlniri importante, dar și eu sunt acolo, în agendă să nu uit să îmi fac timp și de întâlnirea cu mine. 🙂
Sigur am nevoie de bucurii ca să merg înainte, de mici fericiri, de satisfacția lucrului împlinit și foarte sigur vreau să mă simt specială, iubită și apreciată, dar oare aș putea obține toate astea? Încerc, de la familie, de la prieteni, de la fișa postului, de la magazinul cu rochii și pantofi sau mai sigur de la bărbatul din viața mea, de la îmbrățișările și dragostea pe care o împărtășesc în fiecare zi lui și fiului nostru, la schimbul dintre noi, că vezi tu ce dai aia primești, adică ceea ce ești… Acorzi atenție clipelor împreună, primești atenție, oferi respect și poate primești și puțin alint, poate vreau și poate câștig şi într-o zi vor veni şi acele câteva bucurii mari și oricât de mici tot o să-mi umple sufletul.
Câteodată ne mai certăm din toate nimicurile: iar ai căscat gura la standul cu creme, de ce ai întârziat atât, de ce nu ai dat și tu cu aspiratorul, iar mănânci târziu, vorbești prea mult la telefon, nu-mi mai folosi gelul de duș, dar ştim să găsim mereu soluții și trecem peste…
Oricât aș fi de înconjurată de planuri, de griji, de probleme tehnice sau organizatorice, de activități zilnice, de gânduri, de proiecte și rapoarte de serviciu care mă țin trează până spre dimineață cu laptopul în brațe peste plapumă, am chef să mă gândesc și la noi. Știu că sunt în stare să ofer mult: iubire, înțelegere, sărut, afecțiune, prietenie… da, mă cunosc bine și știi cum e: cu cât te cunoști mai bine, cu atât poți iubi mai puternic… Și atunci totul se luminează, se trăiește, iar drumul spre darurile interioare se netezesc și toate lucrurile bune vin de la sine și uite cum iubirea și toată imperfecțiunea de care sunt în stare mă transformă într-o femeie pe bune în fiecare zi! 

Lasă un răspuns

