Reset pentru sănătate


sleep
De câteva luni, mă simt cuprinsă de o oboseală incomensurabilă. Suprasolicitarea de la noul loc de muncă, stresul zilnic, alimentația, familia, gospodăria cu atâtea și atâtea lucruri de făcut și pe deasupra, viața socială… probabil că sunt responsabile pentru starea mea, remarcată printr-o o serie de simptome dintre cele mai clasice: insomnie, senzație de amețeală, stări de neliniște, trezitul de dimineață în stare de epuizare, amețeli.
În mod evident, pentru astfel de probleme, primul reflex a fost să alerg la farmacia din colț și să-mi cumpăr de la medicamente pentru insomnie și anxietate până la cele mai variate creme cosmetice pentru ochi umflați și încețoșați… toate s-au dovedit însă ineficiente. Dar ce este de făcut? trebuie să existe un secret, vreo rețetă, un truc, un medicament, ceva care să mă ajute să ies din starea asta…
Sigur, am întrebat în stânga și în dreapta prietenele, cunoștințele, am răsfoit internetul și în final am cerut opinia unui medic – ceea ce trebuia să fac de la început. După câteva investigații de specialitate, concluzia a fost simplă: am deficit de vitamina B12!
„-  Când nu aveți suficientă vitamina B12, lipsa acesteia poate afecta practic orice sistem și țesut din corp. Vitamina B12, este esentială pentru sănătatea creierului şi este responsabilă de producţia globulelor roşii. Deficitul de B12 face ca organismul dumneavoastră să dea semne de oboseală, scăzând capacitatea de concentrare și a memoriei, să dea senzații de amorțeală, furnicături la nivelul mâinilor sau picioarelor ori slăbiciune musculară. Prin urmare, aveți nevoie de un supliment alimentar, un produs de sinteză cu vitamina B12mi-a explicat medicul meu.”
Așa am înțeles că trebuie să-mi schimb stilul de viață, iar pentru a mă simți bine în propriul corp, am nevoie de o strategie potrivită care să mă ajute să-mi revin, să descopăr din nou bucuria de a trăi!
În mod cert nu este o noutate pentru nimeni faptul că, pentru o refacere completă și naturală a corpului nostru, există cel mai bun remediu din lume, bazat pe cele trei metode simple:
  • dietă echilibrată alături de un aport potrivit de vitamine
  • consumul de apă și
  • mai multă mișcare
Așa că, primul început a fost să îmi corectez dieta zilnică, să consum mai multe alimente care conțin vitamina B12, pe care o găsim doar în produsele de origine animală: carne, pește, fructe de mare, ouă, produse lactate. 
Oricât de variată și echilibrată ar fi însă o dietă, ea nu poate asigura cantitatea de substanța activă necesară zilnic organismului uman. De aceea, deficitul de vitamina B12 trebuie corectat cu un supliment alimentar potrivit, iar medicul mi-a recomandat în acest sens, să iau un supliment cu B12. 
… Prima greșeală pe care o făceam până acum în „lupta” cu stresul era că din lipsă de timp sau din comoditate mâncam pe fugă sau în fața televizorului, prin urmare mâncam mai mult decât îmi trebuia. În plus, între mesele și așa neregulate, ronțăiam tot felul de mărunțișuri calorice care nu făceau altceva decât să mă îngrașe și recunosc, într-o zi beam maxim o cană de apă. 🙂
Dar, am zis, gata, schimbăm strategia! Vreau să dau reset stilului de viață și să acord mai mult timp fiecărui lucru care face bine mie și celor din jurul meu.
Și uite că până la urmă nu a fost chiar așa de greu ca dimineața la trezire, înainte să alerg direct spre ibricul cu cafea, să beau mai întâi un pahar de suc natural alături de un iaurt cu un pumn de cereale cu fructe uscate sau poate un ou, destul cât să îmi asigur energia pentru întreaga zi.
Și știți ce, la prânz mi s-a făcut poftă de un pește la grătar cu ciuperci alături de o salată mare cu ulei de măsline. Cina va fi și ea la fel de ușoară, cu puține calorii, o porție de spanac cu ficăței la grătar îmi va fi o sursă bună de nutrienți cu vitamina B12 și fier .
Dar să nu uit, cantitatea de vitamina B12 din porția de pește și ficăței din farfurie, nu este suficientă, este necesar să apelez și la B12 Vital, pentru ca organismul meu să nu aibă din nou de suferit.
Suplimentul alimentar cu vitamina B12, constituie cel mai puternic factor antianemic, care alături de o dietă corectă, pe care am introdus-o în rutina zilnică, mi-a oferit doar avantaje, pur și simplu m-a ajutat să mă simt din nou reconectată cu mine și  mi-a dat putere să-mi reiau activitățile obișnuite. Minunat!
Dacă până acum mă întorceam de la muncă istovită și simțeam un soi de lene când era vorba să mai ies din casă afară la aer proaspăt, nici măcar în weekend nu mai făceam asta, acum că mi-am recăpătat energia mi-a revenit pur și simplu „cheful de ducă”, oricum ar fi el: pe jos sau cu bicicleta, (cumpărată de un an), prin parc sau pe aleea din pădure și chiar am început să alerg… era și timpul, nu am mai alergat din liceu… 🙂
În wekeend prietena mea, Cristina, m-a invitat să culegem cimbrișor, frunze de mur și păducel, știe ea un loc în Dumbravă, la marginea pădurii, unde se găște din plin, deci, nu am cum să lipsesc. Fără doar și poate plimbarea și mișcarea îmi va face bine și mă va ajuta să mă odihnesc mai mult.
În doar câteva săptămâni de obiceiuri bune, suplimentate cu vitamina B12, am simțit o schimbare majoră în corpul și mintea mea. Am ascultat de ce anume am nevoie în interiorul meu, devenind conștientă de ceea ce el a tot încercat să-mi spună…
Totul a început să funcționeze altfel decât până acum, creierul are din nou energia necesară pentru a se concentra asupra tuturor activităților, mă simt mai tânără și mai energică. Practic eforturile mele în lupta cu oboseala și stresul, aplicând regula celor 3 metode simple mi-au dat putere să-mi corectez stilul de viață, să fiu iar plină de vitalitate, să îmi refac corpul și să fiu din nou în formă, să mă bucur de fiecare zi, să zâmbesc mai mult și să ofer energie și celor din jurul meu!
Reclame

One thought on “Reset pentru sănătate

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s